Sirvisin pisut vanu Sakala lehti eesti ajalehtede digiarhiivis ja leidsin sellise loo:
Valga leht "Rajalane" toob ära tõsise näoga — olgugi joone all järgmise tondiloo:
Külamees sõidab linna. Sooru mõisast läbi sõites ja Weskioja Silla päält Walga poole pöördes, näeb ta kruusa august, mis paremat kätt, kedagi alasti meest oma poole tulewat. Kui alasti mees tema kohale jõuab, jääb hobune seisma. Reel istujat tabab õudne tunne. Alasti mees algab juttu ja palub teda omale linnast särki osta. Ta lubab ja nüüd wõib ta jälle edasi sõita.
Linnas ei saa ta aga mitte särki ja ostab selle asemele wana sineli. Kruusa augu kohale jõudes näeb ta tõesti meest puude vahest välja tulewat samuti alasti, nagu hommikul. Ta ulatab nõutud särgi asemele alasti mehele sineli kätte, mille mees selga paneb... Kuid weel ei lahku mees, ta palub teda metsa äärde kaasa tulla, et kolme kiwi ära liigutada. Ta ei saa wastu panna ja läheb. Metsa ääres näitab ta üht kiwi ja palub teda kergitada. Üles tõstes leiab ta selle alt rukki tera. Siis laseb ta teist kiwi tõsta, selle all leidub odratera ja kolmanda kiwi all weremärk. Siis seletas sinelis mees: Rukki tera tähendab käesolewat rukki õnnistust, odratera on tõenduseks, et sellele samasugune tõusu ja õnnistuse aasta järgneb - ja weremärk tähendab werewalamist.
Nüüd võis mees jälle hobuse juure tagasi minna ja edasi sõita. Weski silla poole sõites waatab ta üle õla tagasi ja näeb, et mees on kadunud. Ainult sinel on lume pääl laiali laotatuna...
Valga leht "Rajalane" toob ära tõsise näoga — olgugi joone all järgmise tondiloo:
Külamees sõidab linna. Sooru mõisast läbi sõites ja Weskioja Silla päält Walga poole pöördes, näeb ta kruusa august, mis paremat kätt, kedagi alasti meest oma poole tulewat. Kui alasti mees tema kohale jõuab, jääb hobune seisma. Reel istujat tabab õudne tunne. Alasti mees algab juttu ja palub teda omale linnast särki osta. Ta lubab ja nüüd wõib ta jälle edasi sõita.
Linnas ei saa ta aga mitte särki ja ostab selle asemele wana sineli. Kruusa augu kohale jõudes näeb ta tõesti meest puude vahest välja tulewat samuti alasti, nagu hommikul. Ta ulatab nõutud särgi asemele alasti mehele sineli kätte, mille mees selga paneb... Kuid weel ei lahku mees, ta palub teda metsa äärde kaasa tulla, et kolme kiwi ära liigutada. Ta ei saa wastu panna ja läheb. Metsa ääres näitab ta üht kiwi ja palub teda kergitada. Üles tõstes leiab ta selle alt rukki tera. Siis laseb ta teist kiwi tõsta, selle all leidub odratera ja kolmanda kiwi all weremärk. Siis seletas sinelis mees: Rukki tera tähendab käesolewat rukki õnnistust, odratera on tõenduseks, et sellele samasugune tõusu ja õnnistuse aasta järgneb - ja weremärk tähendab werewalamist.
Nüüd võis mees jälle hobuse juure tagasi minna ja edasi sõita. Weski silla poole sõites waatab ta üle õla tagasi ja näeb, et mees on kadunud. Ainult sinel on lume pääl laiali laotatuna...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar